מה אנחנו בסך הכל רוצים שהלקוחות שלנו יעשו עם הניוזלטר שלנו? אנחנו רוצים שיקראו אותו. זה נשמע מאוד פשוט ופשטני, אך למעשה, כמות הניוזלטרים שמקבל כל אחד מאיתנו היא עצומה. התחרות על תשומת הלב של הלקוח אינה רק מול המתחרים הברורים והישירים שלך, אלא היא מול כל שאר המפרסמים ובעלי העניין.
אז איך בכל זאת גורמים ללקוח לפתוח ולקרוא את הניוזלטר שלך? כלל האצבע הראשון הוא שכל משפט חשוב. כתיבת ניוזלטר צריכה להיות ממוקדת, כך שכל משפט וכל מילה, גורמות לקורא לרצות ולקרוא את המשפט הבא. זמן הוא המשאב הכי חשוב ויקר שיש היום, ולכן, רק אם הקורא ירגיש שהניוזלטר אינו מבזבז את זמנו, אלא מעניק לו ערך ועונה לו על צורך, רק אז ישקיע ויקרא אותו
אחת מתבניות הניוזלטר הטובות והפשוטות ביותר היא "לפני ואחרי הגשר".
לדברי פסיכולוגים התנהגותיים, המוטיבציה שלנו בני האדם מונעת ע"י שני כוחות: הנאה וכאב. רעיון ההנאה והכאב הוא שעומד מאחורי תבנית זו:
לפני– תיאור בעיה, כאב, מחסור, העולם העכשווי של הלקוח, ללא הפתרון.
אחרי– איך העולם נראה לאחר שנפתרה הבעיה. מה, למעשה, הפתרון שאתה מציע ללקוח ייתן לו. זה יכול להיות חומרי, אך ההמלצה שלנו להתמקד בפתרונות רגשיים- שקט נפשי, ביטחון, הצלחה, סיפוק וכו'…
גשר– איך להגיע לפתרון, מה השירות או המוצר שאתה מציע לו ואיך הוא יביא אותו לפתרון ולמצב הרצוי.
דוגמא:
לפני: חברות רבות משתמשות בדיוור ניוזלטר על מנת להגדיל מכירות.
גשר: למעשה, רוב החברות אינן משתמשות בכלי הניתוח והפילוח המתאפשרים במערכת דיוור אוטומטית ולכן אינם ממקסמים את הפוטנציאל הטמון בשליחת ניוזלטר ללקוחותיהם.
אחרי: מערכת הדיוור של "מסר עשר" מעניקה לך פתרון מושלם, של ניתוח נתונים בזמן אמת, כך שתוכל למקסם את המכירות בעלות מינימלית בשימוש בניוזלטר.