למה בכלל דפי נחיתה?
אז אתם יודעים כבר שצריך וכדאי לכל בעל עסק לפרסם באינטרנט. בניתם אתר, יש לכם דף פייסבוק ואתם אפילו נמצאים באתרים שונים ומפרסמים בגוגל או בפורטלים ורשתות חברתיות אחרות.
אתם שומעים אנשים מדברים על דפי נחיתה, משתמשים בפלטפורמה, אבל לא ממש מבינים, למה אני צריך גם את זה? האם אפשר להשתמש רק בדפי נחיתה? מה היתרון הגדול של דפי נחיתה על אתר או פרופיל עסקי זה או אחר?..
בואו נעשה סדר.
מטרתו העיקרית של דף נחיתה – להגדיל את כמות הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים של כל עסק, מוצר, שירות.
דף נחיתה, בשונה באתר אינטרנט או פרופיל עסקי, ממוקד במוצר אחד, שירות אחד, הצעה ממוקדת, ישירה מכוונת ומדוייקת שנועדה לגרום ללקוח שלך להוא הגיע למקום הנכון. שבדף הנחיתה שלך הוא מוצא בדיוק את מה שחיפש. בשונה מאתר האינטרנט או הפרופיל העסקי, דף הנחיתה אינו מדבר עליך!
את דפי הנחיתה שלנו ניתן לקדם באופן חופשי וקל במנועי החיפוש, להטמיע בפייסבוק ואף לפרסם כדף נחיתה סלולרי שמותאם למכשירי הסמארטפון למיניהם.
הנה מספר כללי זהב שיעזרו לך לבנות דף נחיתה מנצח , כזה שיביא לזרימת לידים איכותיים.
מה המטרה? קודם עליך להגדיר לעצמך, כדי שתוכל להגדיר גם ללקוח- מה מטרת דף הנחיתה? מה רוצים להשיג? מה יחשב מבחינתך להצלחה? האם זה מוצר למכירה? האם מדובר בדף ללכידת לידים או אולי מדובר בעמוד נחיתה ייצוגי עסקי או אחר? כשיש מטרה ברורה קל יותר לכוון את הדף לתוצאות הנכונות.
הפעל את הלקוח- הנע את הלקוח לפעולה: השארת פרטים לדיוור או להצעה טלפונית, תשלום מהיר, הרשמה לכנס או הגרלה… יחד עם זאת יש להיזהר ולהתמקד בפעולות פשוטות קלות ומועטות. המידע ומה צריך לעשות צריך להיות ברור וקל ללקוח. אם הלקוח לא יבין או ידרש לפעולות ארוכות הוא פשוט לא ישאר…
דף נחיתה אחד- מוצר אחד. בכל דף נחיתה יש להתמקד במוצר אחד מסך כל המוצרים שיש לך. ריבוי הצעות או מוצרים בדף אחד יבלבל את הלקוח. על דף הנחיתה להציע את המוצר הטוב ביותר שלך, מבצע חד פעמי. המוצר שקל לך ביותר למכור, זה שהביקוש אליו הכי גבוה. גם אם דף הנחיתה הוא מיני סייט- דאג שכל עמוד יהיה ממוקד בנושא אחד.
נתחיל בכותרות: הכותרת היא הדבר החשוב ביותר בדף הנחיתה. היא תקבע אם הלקוח ימשיך לקרוא ואף יבצע את הפעולה הרצויה מבחינתך. מומלץ להשתמש בכותרת ראשית וכותרת משנית. על הכותרת להיות מסקרנת, יצירתית, כזו שעונה בדיוק על הצורך של הלקוח, וכזו שמתאימה למה שמוצג בהמשך הדף.
MORE IS LESS – בדף נחיתה המלל צריך להיות קצר וקולע. על המסר להיות ממוקד ומניע לפעולה, כזה שיגרום ללקוח לרצות עוד ולעשות את הפעולה שביקשת כדי לקבל ממך עוד… בהקשר זה מומלץ להציע הטבה לנרשמים, מתנה או בונוס. על המסר להיות שונה, מבדל, כזה שיענה על השאלת הלקוח "למה כדאי לי אותך"?
LESS IS MORE – מבחינה עיצובית, על דף הנחיתה להיות נעים לעין, נקי מעודף צבעוניות אך לא משעמם. מומלץ להשתמש בשני צבעים עיקריים, מנוגדים או בולטים ושונים זה מזה. צבע בולט (אדום) לכותרות, מלל בשחור, כחול, או לבן (ואז רקע הדף כהה). בהקשר זה מומלץ להשתמש בתמונות ובסרטון, אבל גם באלה אין להפריז. לא יותר מסרטון אחד, תמונות נקיות ונעימות לעין, כאלה שממחישות ומדגישות את המסר. על הדף להיות קצר וקולע.
עם היד על הדופק- היופי בדפי נחיתה היא הפשטות והקלות שניתן לעקוב אחר הצלחתם, לתקן אותם, לעדכן אותם ולהתאים אותם בכל פעם מחדש. מומלץ לעקוב אחר נתוני ההצלחה של הדף, על דוחות הנתונים. שיווק אינטרנטי הוא דינמי. דף הנחיתה שלך צריך לעמוד בקצב השינוי…