כיצד לשלוח מיילים בכמות גדולה ללא דואר זבל
דואר זבל הוא דואר אלקטרוני לא רצוי. שולחי דואר זבל שולחים דיוור מסוג זה למספר רב של משתמשים ללא הסכמתם. בדרך כלל, המכתבים מציעים סחורה או שירותים באיכות מפוקפקת.
הפתרון הקל ביותר לשליחת מיילים בכמויות גדולות ללא דואר זבל הוא להשתמש בשירותים ייעודיים (כמו מסר 10 ) שיעשו עבורכם את כל העבודה הקשה, ההגדרות, ניתוח ותיקוני באגים וכך לא תצטרך לעשות שום דבר בעצמך, פשוט לחבר את הדואר לשירות כזה.
אבל אם אתה רוצה לשלוח הודעות דוא"ל בעצמך, בוא נדבר על התנאים שאתה צריך למלא כדי לקבל תוצאה טובה.
למילה "ספאם" יש היסטוריה מעניינת. דואר זבל היה במקור שמו של מותג שמכר שימורים לחייליו במהלך מלחמת העולם השנייה. לאחר תום המלחמה נותרו הרבה מהם והחברה החלה להציע אותם לאנשים בכל מקום, שכן תאריך התפוגה עומד להסתיים.
כעת שוק הספאם גדל במהירות, והודעות ספאם מעצבנות הרבה אנשים.
ספאם נמצא בכל מקום, במיילים, בפורומים, בתגובות ובהודעות בכל הרשתות החברתיות, באתר המשוב, בכל המסנג'רים וב-SMS. עם כניסתה של אוטומציה שיווקית, הספאם פשוט גדל כי זה קל ומהיר יותר. זו הסיבה ששירותי הדואר נלחמים בספאם בצורה כה רצינית.
סוגי ספאם
מיילים פרסומיים רגילים נשלחים למאגר אנשי הקשר.
אני חושב שכולנו קיבלנו אותם לפחות פעם אחת, אלו מכתבים עם איזה סיפור עצוב ובקשה לסיוע כספי.
סוג של הונאה באינטרנט, כאשר משתמשים באתרים מזויפים או רשימות תפוצה הם מנסים להשיג נתוני משתמש חסויים (כניסות, סיסמאות, חשבונות, כרטיסי בנק).
אם המשתמש ילחץ על הקישור, הווירוס יוריד למחשב.
ספאם מסוג זה נפוץ בבלוגים ובפורומים שונים ומוצג כהערה המכילה קישור לאתר המקודם.
הכוונה היא לתמונות לא רצויות שנשלחות למספר רב של אנשים, בדרך כלל למטרות פרסום.. תמונות אלו הן בדרך כלל באיכות נמוכה ועשויות להיות פוגעניות, לא הולמות או לא רלוונטיות לנמען. ניתן לשלוח תמונות ספאם באמצעות דואר אלקטרוני, מדיה חברתית, אפליקציות הודעות או ערוצי תקשורת אחרים.
תמונות ספאם יכולות להיות גם תמונות המשמשות בדרך זדונית להערים על אנשים ללחוץ על קישורים או להוריד תוכנות זדוניות. זה ידוע בשם פישינג, וזו טקטיקה נפוצה בה פושעי סייבר משתמשים כדי לקבל גישה למידע רגיש או שליטה על המחשב או המכשיר של הקורבן.
בסך הכל, תמונות ספאם אינן רצויות ועלולות להזיק, לכן חשוב להיות זהירים ולהימנע מלחיצה או הורדה של תמונות או קישורים חשודים.
מתייחס לשאלות לא רצויות או לא רלוונטיות שמתפרסמות שוב ושוב, לעתים קרובות בצורה מפריעה או מעצבנת. שאלות אלו נשאלות בדרך כלל מתוך כוונה לפרסם מוצר או שירות, לקדם אתר או ליצור תנועה למיקום מסוים.
ניתן לפרסם שאלות ספאם במגוון הגדרות מקוונות, כולל פורומים, פלטפורמות מדיה חברתית ואתרי שאלות ותשובות. ניתן לשלוח אותם גם באמצעות דואר אלקטרוני, אפליקציות הודעות או ערוצי תקשורת אחרים.
כדי להימנע מלהיות מושפע משאלות ספאם, חשוב לנקוט משנה זהירות בעת לחיצה על קישורים או תגובה לשאלות ממקורות לא ידועים. חשוב גם לדווח על כל שאלות ספאם או פעילות חשודה לרשויות או למנהלים המתאימים.
איך שולחי דואר זבל מקבלים כתובות של משתמשים?
✅ החשבון נפרץ וכתובת המייל נגנבה מרשימת אנשי הקשר.
✅ שימוש במחוללי דואר.
✅ מאגר אנשי קשר נרכש.
✅ חיפוש אימיילים בגוגל.
איזה סוג של שולחי דואר זבל יש?
כדי לא להגיע לשורות שולחי דואר זבל אקראיים, עליך להבין את הנושא, להכיר את ההבטיים הטכניים והמשפטיים.
אז בואו נעבור להמלצות מעשיות על כל מה שאתם צריכים לדעת ולעשות כדי שהמיילים שלכם לא יגמרו בספאם.
יכולת מסירת הדוא"ל מושפעת מגורמים רבים:
✅ חוקיות ההפצה;
✅ המוניטין של הדומיין;
✅ הגדרות טכניות לדיוור;
✅ הקפדה על תקנון שירות הדיוור.
עכשיו בואו נדבר בפירוט רב יותר על כל נקודה.
זו נקודה חשובה, בכל מדינה יש חוק המסדיר את נושא הדיוור. אם אתה רוצה לשלוח אימיילים בכמות גדולה, הקפד לקרוא את כל הכללים.
הכלל העיקרי הוא שדיוור צריך להתבצע רק לאותן כתובות שהסכימו לקבל את המיילים שלך ואז זה לא ייחשב כספאם.
המוניטין מושפע מגורמים רבים.
2.1 בסיס מנויים
עליך לעקוב בקפידה אחר הניקיון של בסיס המנויים שלך.
אם המנוי שלך לא פותח את המיילים שלך במשך זמן רב, הסר אותם מרשימת אנשי הקשר שלך, לקוחות כאלה עדיין לא יביאו לך את התוצאה הרצויה.
כתובות דוא"ל יכולות להיות מיושנות, אנשים פשוט מפסיקים להשתמש בהן.
כתובות שגויות. יכול להיות שאדם ציין את האימייל שלו עם שגיאה. לשם כך, עליך לאמת את מסד הנתונים. יש הרבה שירותים כאלה ופשוט תעשה את זה באופן קבוע.
כמו כן, אל תשכח להסיר את אלו ממאגר המידע של מי שביטלו את המנוי מרשימת התפוצה שלך. יש אנשים שלא לוחצים על כפתור "בטל הרשמה", הם פשוט שולחים לך דוא"ל ומבקשים ממך להסיר את הדוא"ל שלהם מרשימת התפוצה שלך. עדיף לעשות את זה מיד. כי בפעם הבאה הם עלולים להתלונן על ספאם.
2.2 מלכודות ספאם
אלו כתובות רובוט שבודקות את כל הדואר הנכנס. מלכודות דואר זבל כאלה נמצאות בדרך כלל במאגרי מידע קנויים. Double Opt-In יעזור לך להתמודד עם זה – אישור הכתובת על ידי לחיצה על קישור מהמייל.
2.3 התנהגות המשתמש
מהאופן שבו המנויים שלך פותחים את האימיילים שלך, שירות הדוא"ל יקבע את רמת האמון בדומיין שלך. אם הודעות דוא"ל נפתחות ונקראות על ידי אנשים שמגיבים להם או לוחצים על קישורים זה עוזר לך לשפר את המוניטין שלך.
אם מיילים נמחקים מיד או משתמשים מתלוננים על דואר זבל, הדבר פוגע מאוד במוניטין של הדומיין.
איכות התוכן שלך תעזור לתקן את המצב הזה, להפוך את המיילים שלך לשימושיים. תשדל לשלוח ניוזלטר לא יותר מכמה פעמים בשבוע ולבקש מהמנויים שלך לסמן את הדוא"ל שלך כ"נראה בטוח" אם הוא מכיל אזהרה.
2.4 עיצוב ניוזלטרים
השירות עשוי לחסום את ההפצה עקב מבנה HTML לא חוקי. יש הרבה ניואנסים שצריך להיות מודעים אליהם. מספר מילות הספאם בדיוור, השימוש ב-Caps Lock, הרבה קישורים, תמונות וכו'.
לפני שליחת הניוזלטר, בדוק את הדוא"ל שלך עם בודק התבניות שלנו הזמין בכלים באתר שלנו. זה יראה לך אילו פרמטרים אתה צריך לשנות.
2.5 הכתובת שלך נמצאת ברשימה השחורה
אלו הן רשימות של כתובות דוא"ל ששירותי הדוא"ל מחשיבים כספאם. אם הכתובת שלך נמצאת שם, האימיילים שלך יעברו אוטומטית לתיקיית הספאם.
אתה יכול לבדוק אם האימייל שלך נמצא ברשימות השחורות באופן ידני בכל אחת מהרשימות השחורות. או פשוט חבר את תיבת הדואר שלך למסר עשר והפעל בדיקה, השירות שלנו יקבע באופן אוטומטי אם הדואר האלקטרוני שלך נמצא ברשימות השחורות.
לאחר בדיקה כזו, אתה כבר יכול להבין כיצד יש לתקן את המוניטין של הדומיין שלך ולהחריג את הדוא"ל שלך מהרשימה השחורה.
2.6 עלייה חדה במספר המיילים שנשלחו.
אם הדומיין שלך חדש ומעולם לא שלחת ממנו ניוזלטרים בדוא"ל אז עלייה חדה תוביל לאובדן מוניטין. יש להגדיל בהדרגה את מספר המיילים שנשלחו.
הגדרות טכניות
אילו פרמטרים צריכים להיות במייל ה"נכון":
✅ RFC (בקשה להערות) הוא מסמך המכיל מפרטים טכניים ותקנים.
✅ DNS (רשומות rDNS ו-PTR) מערכת שמות מתחם – כל השרתים מהם נשלח הדיוור חייבים להיות בעלי רשומות DNS חוקיות.
✅ כתובות IP (WHOIS) אינך יכול להסתיר נתוני כתובת IP ב-WHOIS. ניתן לפרוץ למארחים ולשלוח דואר זבל בשם ה-IP שלך.
✅ Proxy וממסר הם הגנה מפני שליחת דואר זבל בשמך. אסור שהשרת יהיה עם פרוקסי פתוח או ממסר פתוח.
✅ DKIM (DomainKeys Identified Mail) – פרוטוקול לחתימה דיגיטלית על מכתב הקובע האם לשולח יש זכות לשלוח דואר. ספק הדואר מזהה אותו באמצעות מפתח מיוחד.
✅ SPF (Sender Policy Framework) – רשומה שתראה מאילו דומיינים ו/או דואר IP יגיעו. הגדרה זו חייבת להיות בכל ה-DNS, אחרת, שירות הדואר ישלח את המכתב לספאם או יזהיר מפני האיום.
✅ FBL (FeedBack Lookup) – מציג את כל המידע על תלונות דואר זבל. אם תגדיר את זה, תוכל לראות בדיוק מי סימן את הדוא"ל שלך כדואר זבל.
✅ List-Unscribe Header הוא קישור 'ביטול הרשמה' נוסף שנוצר על ידי כמה מספקי הדוא"ל הנפוצים ביותר (Gmail, Outlook וכו') כאשר מזוהות הוראות לביטול הרישום של רשימה בכותרת הדוא"ל. זה נותן לנמעני דוא"ל את ההזדמנות להסיר את כתובות הדוא"ל שלהם מרשימת התפוצה שלך מבלי לחפש את הקישור לביטול הרשמה בדוא"ל שלך.
✅ אימות, דיווח והתאמה של הודעות מבוסס דומיין (DMARC) היא מדיניות אימות שולחי דואר אלקטרוני המבוססת על פרוטוקולי DKIM ו-SPF. מדיניות זו קובעת כיצד שרת הדואר של הנמען צריך לעבד הודעות נכנסות אם לא ניתן היה לזהות את כתובת השולח.
דרישות Gmail
מוכן להתחיל לשלוח את הקמפיינים שלך בדוא"ל בכמות גדולה? לפני שתלחץ על שלח שקול לתת דחיפה לאסטרטגיית השיווק שלך עם מסר 10. שירות דוא"ל זה נועד להבטיח שהודעות הדוא"ל שלך לא רק יגיעו לתיבות הדואר הנכנס המיועדות להן, אלא גם ישפיעו על הביצועים שלך לאורך זמן.
🚀 התחל את המסע שלך עם מסר 10 עוד היום וחווה את ההבדל בתוצאות.
אל תיתן לאימיילים המעוצבים היטב שלך להיעלם. השתמש ב-מסר 10 וראה כיצד שיעורי הפתיחה שלך נוסקים.
לסיכום, מדריך מקיף זה צייד אותך באסטרטגיות מפתח ובשיטות העבודה המומלצות הנחוצות לשליחת דואר אלקטרוני בכמות גדולה וביעילות מבלי להגיע לתיקיית הספאם. מהבנת החשיבות של ההסכמה ופילוח רשימות ועד לבחירת ספק שירותי הדוא"ל הנכון ויצירת תוכן מרתק ומותאם אישית, כל היבט ממלא תפקיד קריטי בהבטחת הצלחת הקמפיין שלך בדוא"ל.
זכרו, המטרה היא לא רק לשלוח מיילים בכמויות גדולות, אלא לתקשר בצורה משמעותית ולהוסיף ערך לקהל שלכם. על ידי הקפדה על חוקי אנטי ספאם, שמירה על רשימת דוא"ל נקייה ומעורבת, ואופטימיזציה מתמדת של אסטרטגיות הדוא"ל שלך על סמך ניתוחים ומשוב, אתה יכול לשפר את המוניטין של המותג שלך ולבנות קשרים מתמשכים עם הלקוחות שלך.
ככל שהנוף הדיגיטלי ממשיך להתפתח, שמירה על מידע והתאמה למגמות וטכנולוגיות מתפתחות בשיווק בדוא"ל תהיה מכרעת. על ידי יישום העקרונות האלה, אתה יכול להבטיח שהשיווק שלך בדוא"ל לא יהיה רק מותאם לתקנות אלא יהיה גם יעיל בהשגת היעדים העסקיים של וכל זאת תוך שמירה על האמון והנאמנות של קהל הלקוחות שלך.
הרשמה לרשימת תפוצה דרך המייל (Mail-to-Join)
שליחת ניוזלטר עם קובץ מצורף
לפרטים נוספים צרו איתנו קשר במייל, בטלפון או השאירו פרטים באתר ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם.
03-7440020
Support@meser10.co.il
עדיין לא רשומים? פתחו חשבון ניסיון חינמי כאן והתחילו לעבוד!