כל עסק והניוזלטר שלו, שמתאים לקהל היעד שלו. אין פה חוק אחד שמתאים לכולם. אין נכון או לא נכון באופן מוחלט.
ובכל זאת, בכתיבה של ניוזלטר מוצלח, ולא משנה מי קהל היעד שלו, יש מספר אלמנטים בסיסיים שהשמירה עליהם הופכת אותו ממשעמם ובנאלי, למנצח:
1.עיצוב ניוזלטר– על טעם ועל ריח אין להתווכח. מכירים את המשפט הזה?
עיצוב ניוזלטר שיתאים לטעמם של קהל הלקוחות שלכם, שיהיה נעים בעין לכמה שיותר אנשים, צריך להיות נקי.
מה זה אומר? שימוש בלא יותר משלושה צבעים מובילים, עדיף שאחד מהם יהיה לבן, ועוד שניים שמדברים את שפת המותג, כלומר, צבעי הלוגו. שימוש בצבעי הלוגו יוצר סדר ונקיון ומעביר מסר אחיד.
אל תעמיסו בכותרות צבעוניות והדגשים, השאירו את המלל נקי ככל שניתן. צבעוניות יכולה לגרום לבלבול וחוסר נחת, מה שיביא בסופו של דבר לחוסר סבלנות של הקורא.
2. תוכן קצר ומעניין– דאגו שהחלק הראשון בניוזלטר יהיה קצר, קולע ומסקרן, שיגרום לקוראים לרצות להמשיך לקרוא.
באם אתם מכניסים מאמרים או כתבות- הכניסו לכל מאמר פסקה קצרה ומושכת. להמשך קריאה הניעו לאתר או לדף נחיתה
3. כתיבה בנקודות– עומס של תוכן ומלל בניוזלטר גורם לקוראים לא לקרוא.
עדיף לכתוב בנקודות קצרות ולהפנות את מי שרוצה מידע נוסף לאתר, לדף נחיתה או לפייסבוק. על הניוזלטר לשמש כ"טיזר" מקצועי ומעניין.
4. התאמה אישית– התאימו את התוכן ללקוחות שלכם.
ככל שהתוכן יהיה מותאם ומדוייק יותר לקהל הנמענים, כך הסיכוי שיפתחו אותו, יקראו ואף יגיבו גדול יותר.
5. התמקדות- נסו בכל ניוזלטר להתמקד בנושא אחד ולכתוב סביבו.
עומס מידע ופיזור של תוכן מכל מיני נושאים עלול לבלבל את הקורא. ככלל, אל תכניסו לניוזלטר אחד יותר משלושה מאמרים.
בהצלחה!