אם נעצור לחשוב לרגע, על כמות האי-מיילים שמקבל כל אחד מאיתנו ביום, נוכל להתחיל להבין כמה חשוב לתפוס את עינו של הקורא במהירות ובקלות,
את תשומת ליבו ואת הסקרנות שלו, כדי שיבחר תחילה לפתוח ולקרוא את הניוזלטר ששלחנו לו, ולאחר מכן, לבצע את הפעולה הנדרשת (הקלקה על קישור, רכישה, הרשמה וכדומה).
הנה 11 דרכים לתפוס את תשומת לב הקורא ולגרום לו לקרוא דווקא את הניוזלטר שלך:
1. הכל מתחיל בכותרת– זה הדבר החשוב ביותר בכל אי מייל שאתם כותבים. כדי לשפר את איכות נושא הניוזלטר,
מומלץ לכתוב לפחות 20 אופציות אפשריות לכותרת ניוזלטר אחד.
לאחר מכן יש לסנן את הרשימה ל 10 הטובים ביותר > 5 הטובים מהעשר > 3 המובילים ומתוכם לבחור את הזוכה.
2. לא לוותר על כותרת משנה– רבים מכותבי ניוזלטרים, מזניחים את כותרת המשנה, אך חשיבותה גבוהה ביותר.
היא צריכה לסקרן, לעשות טיזינג, לגרום לקורא להבין שכדאי לו להמשיך לקרוא.
3. מועדפים שאהבתם– קיבלתם ניוזלטר עם כותרת שאהבתם? שימרו אותו בתיקיה מיועדת בתיבת הדואר שלכם.
כשתזדקקו להשראה או רעיון, היכנסו לתיקיה והנה לכם רשימת אפשרויות מוכנה.
4. חלקו את הקהל לסיגמנטים– חלוקה לסגמנטים היא למעשה ניתוח הפתיחות לאורך זמן וחלוקת הרשימה לתתי רשימות.
את אלה שלא פותחים לעולם, שימו בקבוצה אחת, אלה לקוחות קרים ששווה להשקיע מחשבה כיצד לפנות אליהם על מנת לעורר אותם.
את אלו שפתחו את הניוזלטרים שלכם בעבר הכניסו לרשימה נפרדת- אלה לקוחות חמים! להם ניתן לפנות בהצעות ישירות יותר ולהניע אותם לפעולה.
5. אל תיכנסו לספאם- כן, אנחנו יודעים, התחושה היא שזה לא תמיד בידיים שלכם, אך למעשה, יש מאפיינים ופעולות שאתם יכולים להימנע מהם,
וכך להקטין בצורה משמעותית את הסיכוי שתיפלו לשם.
6. בחרו את כלי שליחת הדיוורים הטוב ביותר– בצעו בדיקות וסקר שוק.
יש חברות דיוור שהשרתים שלהם נכנסים לספאם, מכיוון שאינם מחליפים ומתחזקים את השרתים שלהם כראוי.
לפני בחירה בחברה מסויימת, בצעו דרכה בדיקות. חברת דיוור טובה תעניק תקופת התנסות לשם כך.
7. שליחה חוזרת- בצעו שליחה חוזרת של הקמפיין, כמעיין "תזכורת" לכל מי שלא פתח אותו. כולנו אנשים עסוקים,
אין לדעת אם הניוזלטר לא נפתח מכיוון שלא עניין, או שמבחינת טיימינג הגיע פשוט ברגע הלא נכון..
8. תדירות אידיאלית– שליחה מוגזמת של כמות ניוזלטרים גורמת לאחוזי הפתיחה לרדת. היא מציקה וגורמת לאנשים להסיר עצמם. לא חבל?…
קשה לדעת מהי התדירות הנכונה לשליחת ניוזלטר. זה מאוד תלוי בתוכן. יש ניוזלטרים שקהל היעד שלהם מחכה להם ברמה יומיומית, ויש כאלה שפעם בשבוע ואפילו פעם בחודש בהחלט מספיקה.
איך יודעים? זה תלוי בקהל היעד, כדאי שתלמדו את הקהל שלכם והציפיות שלו, כמו גם, בצעו תאום ציפיות בהרשמה לניוזלטר.
כמו כן מזכירים לכם את נושא הסיגמנטים מסעיף 4. נמענים שפותחים את הניוזלטר, ניתן לשלוח להם בתדירות גבוהה יותר. נמענים שלא פותחים, שווה לשלוח להם פחות ורק כשיש משהו שממש יניע אותם לפעולה.
דרך נוספת לדעת היא לשלוח סקר לקוחות בנושא ולבדוק מה מתאים להם.
9. הזמן הטוב ביותר ביום– מחקרי שוק רבים נעשו על נושא זה- מהו היום ומהי השעה הטובה ביותר לשליחת ניוזלטר.
התשובה לשאלה זו גם היא תלויה בשאלה מיהו קהל היעד, מה שעות העבודה שלו, מה סדר היום, ומהו נושא המייל.
אם הנושא קשור לעבודתם, עדיף לשלוח בשעות בהם הם נמצאים בעבודה. אם מדובר על מוצרים לשעות הפנאי, כדאי לשלוח בשעות וימים שהם פנויים לכך.
יחד עם זאת, ממחקר אחרון שביצענו, הכי כדאי לשלוח ניוזלטר בימי סוף השבוע בשש בבוקר.
10. התאמה למובייל– נראה לנו שזה ברור מאליו אבל חשוב להבין, יותר ויותר אנשים פותחים את המייל דרך הנייד.
נכון להיות מדברים כבר על כ 70% והמספר הולך וגדל משנה לשנה. ניוזלטר שלא יראה מספיק טוב במובייל, פשוט לא יקרא.
חוץ משימוש בתבניות רספונסיביות אשר מתאימות עצמן לגדלי המסך השונים, יש עוד כמה דברים שיקלו על הנמענים לפתוח את הניוזלטר בסלולר:
11. כתבו את שמכם האמיתי– בשם השולח, השתמשו בשמכם האמיתי ולא בשם החברה.
מחקרים מראים שדיוור שמגיע מאדם פרטי, זוכים לאחוזי פתיחה גבוהים משמעותית. זה מרגיש אישי יותר.
טיפ בונוס אחרון- אל תפחדו לנסות. ניסוי וטעיה היא הדרך הטובה ביותר ללמוד מה עובד טוב יותר לקהל היעד שלכם.