שולחים רבים משיקים דומיין שליחה חדש עם כוונות טובות: הם מתחילים לאט, שולחים 200 מיילים ביום הראשון. ועדיין, תוך שלושה ימים, הדומיין מופיע ב-Spamhaus ZEN.
הסיבה: Warm-Up אינו רק עניין של נפח שליחה.
העצה הנפוצה היא: התחל קטן, הגדל בהדרגה. 100 מיילים ← 500 ← 1,000 ← 5,000.
זה נכון. אבל חלקי.
הנפח הוא רק משתנה אחד. שני המשתנים הקריטיים שרוב השולחים מתעלמים מהם: למי שולחים ומה הם עושים עם זה.
אפשר לשלוח 200 מיילים ביום ועדיין להרוס את הדומיין תוך 72 שעות — אם אותם 200 אנשים לא פותחים, לא לוחצים, ומדווחים על ספאם. Gmail ו-Outlook קוראים את זה כך: דומיין חדש, אפס אמון, שיעור תלונות גבוה. נזק מוניטין מיידי.
הטעות הנפוצה: שולחים מגיעים לדומיין חדש עם רשימה מלאה במקום להתחיל רק עם המעורבים ביותר.
שבוע 1 — הוכחת חיים (50–200 ביום): שלח רק לאנשים שפתחו או לחצו ב-30 הימים האחרונים. אלה המנויים הפעילים ביותר — הם מסמנים לספקי ה-inbox שהדומיין לגיטימי.
שבוע 2 — הרחבה זהירה (200–1,000 ביום): הוסף אנשי קשר מ-60 הימים האחרונים. עקוב אחרי שיעור תלונות הספאם מדי יום. אם עולה מעל 0.1% — עצור ובדוק לפני שממשיכים.
שבוע 3 — פתח את הגז (1,000–5,000 ביום): כלול אנשי קשר עם engagement מ-90 יום. המוניטין בבניה. Gmail ו-Outlook מתחילים לסמוך על הדומיין.
שבוע 4+ — Scale רגיל: עם רקורד מבוסס, ניתן להגדיל לפי גודל הרשימה — שיעור התלונות מתחת ל-0.08%, שיעור ה-Bounce מתחת ל-2%.
Google Postmaster Tools מציג את מוניטין הדומיין בזמן אמת: HIGH, MEDIUM, LOW, או BAD.
במהלך ה-Warm-Up — בדוק אותו מדי יום. ירידה מ-HIGH ל-MEDIUM היא אזהרה לעצור ולחקור — לא לחכות לרישום ב-Blacklist.
בכל השקת דומיין חדש, או חזרה לפעילות אחרי הפסקה של 30+ יום — מתייחסים לעצמך כשולח חדש. 200 אנשי הקשר הכי מעורבים קודם, תוכן בעל ערך אמיתי, ומעקב אחרי הסיגנלים 48 שעות לפני הגדלת נפח.
ה-Warm-Up הוא בניית אמון — ואמון בונים עם אנשים שכבר רוצים לשמוע.
רוצה לשלוח SMS ואימייל חכמים יותר? פתח חשבון Meser10 בחינם: https://illogin.mesereser.com/User/Register.aspx